Slakke i dørhengslene?
Lagt inn av: Henrik (---.bb.online.no)
Dato: March 01, 2007 05:08PM

Hei.

Døra på førersiden av min Amazonen min (2-dørs) henger litt. Merker at det er mulig for meg å "løfte" på den når er åpen.

Er det selve hengslene som er slitt, og er det slik at man må bytte både delen på døren og delen som er festet i selve bilen? Hørte også noen si at det var vanlig å bare bytte selve bolten som holder hengslene sammen, da det vanligvis er denne som har skylden, stemmer dette?

Ble mange spørsmål dette, men håper noen kan hjelpe. smiling smiley

Re: Slakke i dørhengslene?
Lagt inn av: Roar (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: March 01, 2007 10:40PM

Hei! Hadde samme problem på min bil.Kjøpte nye splinter (bolter) på veteranprodukter og skiftet disse. (Varme og vold). Den ene hengselen ble bra etter dette, men den andre ikke. Det viste seg at her var godset i selve hengselen utslitt slik at det ikke hjalp å skifte splint. Fikk tak i meg et annet hengsel, satte den nye splinten inn i denne, og problemet løst. I ditt tilfelle er det vanskelig å fastslå om problemet ligger i splinten eller selve hengselen, du får nesten se litt på det og prøve deg frem.smiling smiley

Re: Slakke i dørhengslene?
Lagt inn av: Kjell Idar (---.demon.co.uk)
Dato: April 03, 2007 08:10AM

Hei.
Har også skiftet bare splinter i dørhengslene i min 2-dørs amazon. Resultat ble ikke særlig bra. Godset i selve hengslene var også for mye slitt. Mitt råd er å kjøpe komplette hengsler helt nye, da blir det garantert bra resultat, og de holder i 30 år. Så slipper du å tenke mer på det. Lykke til!

Re: Slakke i dørhengslene?
Lagt inn av: Henrik (---.bb.online.no)
Dato: April 05, 2007 04:38PM

Er igang med å bytte hele hengselet nå, bytter alt på førersiden men bare splintene på passasjersiden da det ikke var mye slakker der. Der verste var å få løsnet henglsene, da skruene var helt ødelagte. Men ser ut som det blir bra!
Takk for all hjelp smiling smiley

This forum powered by Phorum.