Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
RUST!
Lagt inn av: Erik (193.30.232.---)
Dato: September 28, 2006 09:49AM

Hei!

Hvordan fikse rust nederst ved døra ?(akkuratt i bøyen liksom der som dreneringshulla er, hele den flaten er det rust på så og si) enkel måte og stoppe rusten på ? har en rustflekk på utsiden så da ruster det nok inni dørene ..hvordan fikse dette slik det holder en stund uten det kommer mer.


er det bare til å pusse alt ned til metallet grunne og så lakke igjen ? eller må det behandles før du grunner med noe som helst.. hver gang jeg tar rust kommer det raskt tilbake igjen så jeg vet vel ikke hva jeg gjør da.. smiling smiley

Hva bør jeg smøre dørene inni med ? hvordan fjerne rust inni dørene ? litt vanskelig og komme til inni der..

på forhånd takk


Erik

Re: RUST!
Lagt inn av: Solli (---.bb.online.no)
Dato: April 11, 2008 09:48PM

Sørg for å holde dren hull åpne, sprøyt inn olje i dørene.

Re: RUST!
Lagt inn av: svein pedersen (---.bb.online.no)
Dato: June 28, 2008 10:43PM

Kan anefale å bruke Owatrol-olje ( varianten som er mot rust ) den trekker seg inn i metallet, og påfør den gjærne i flere tynne lag. Når den er tørr har den dannet seg en glasert overflate som holder luften og vann ute fra porene i stålet. Owatrol skal du finne i litersbokser hos din lokale farvehandel.

mvh. svein



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character K defined in its font.