Demontere forskjerm
Lagt inn av: Pernille (---.55-169-95.eidsiva.net)
Dato: November 14, 2010 11:11AM

Er ny amazon eier, og har ikke fått fått forsket så mye, Bilen er vinterlagret et sted hvor man ikke kan skru.. Men, jeg hadde tenkt et raskt "gerilja-angrep",og ta av en forskjerm..evt front plate for litt pussing..

Noe jeg bør vite? Må støtfangerne av? Spes verktøy jeg må ta med?
Innbiller meg det er en kjapp jobb, men noen tips i forkant slik at man er forberedt er ikke dumt.

Re: Demontere forskjerm
Lagt inn av: hclande (---.81-166-129.customer.lyse.net)
Dato: November 14, 2010 11:52AM

mener jeg måtte bruke 11mm til skruene som skjermene er festet med. mulig det er noe tommer greier.
tror det var 7 eller 8mm til frontstykket.
festene til støtfangeren tror jeg var 17mm eller muligens 18mm

etter det jeg kan huske så trenger du ikke ta av støtfangeren for å fjerne skjermer og frontstykke

Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: November 14, 2010 12:34PM

Även 1/2" behövs mellan "skjerm og frontstykke". Normalt sett behövs inga specialverktyg men förbered för att någon skruv blir runddragen, ta med rörtång bågfil (järnsåg) och liknande. Använder du 6-kantnycklar så minimeras risken att förstöra skruvskallen. En liten skruvmejsel eller liknande behövs för att demontera kablarna till huvudstrålkastarens kopplingsstycke då det inte går att få ut genom hålet till strålkastarhuset.

Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: November 23, 2010 08:52PM

helt enig med Lars. noen få ting jeg vil legge til: Begynn med å jekke opp bilen sett under en bukk for sikkerhetskyld,ta av forhjul for å komme bedre till. en lykt er også lurt å ha. Men det aller mest viktige er att du antagelig skal sette skjermer og front tilbake på bilen igjenn, lag derfor noen "rettovermerker" med en sprit-tusj da slipper du mye justering på mellomrom dør/skjerm, skjerm/manser, skjerm/front, front/panser. bruk gjerne ett skyvelære og noter mellomromet ved merkene. ta med ett digitalt kamera og ta godt med bilder. Dette er amazonens mest rustutsatte sted, regn med mer rust enn det du ser. Sprit-tusj merket fjernes mes rødsprit. eller legg på en tejp-bit og så tegne på tejpen.
LYKKE TIL.http://www.123hjemmeside.no/u/i38954107._szw530h275_.jpg.jfif

Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: November 23, 2010 08:55PM

helt enig med Lars. noen få ting jeg vil legge til: Begynn med å jekke opp bilen sett under en bukk for sikkerhetskyld,ta av forhjul for å komme bedre till. en lykt er også lurt å ha. Men det aller mest viktige er att du antagelig skal sette skjermer og front tilbake på bilen igjenn, lag derfor noen "rettovermerker" med en sprit-tusj da slipper du mye justering på mellomrom dør/skjerm, skjerm/manser, skjerm/front, front/panser. bruk gjerne ett skyvelære og noter mellomromet ved merkene. ta med ett digitalt kamera og ta godt med bilder. Dette er amazonens mest rustutsatte sted, regn med mer rust enn det du ser. Sprit-tusj merket fjernes mes rødsprit. eller legg på en tejp-bit og så tegne på tejpen.
LYKKE TIL.http://www.123hjemmeside.no/u/i38954107._szw530h275_.jpg.jfif

This forum powered by Phorum.