Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Lagt inn av: mortenk (---.80-202-114.nextgentel.com)
Dato: June 15, 2008 10:16AM


Re: Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: June 16, 2008 12:00PM

Hei Morten,

dessverre er det ikke lenger mulig å få kjøpt bakskjermer nye. (bortsett fra dersom noen har slikt privat, og de må du også lete leeeeenge etter, dersom du i det hele tatt skal kunne finne noen).

I og med at hjulbuer ikke vil dekke rustangrepet på din bil har du vel bare to muligheter:

Få en karosserimaker til å lage det du trenger,
eller å finne en donorbiul som er såpass at du kan skjære delene du trenger av denne.

Lykke til med letingen.

Mvh Arve Larsen

Re: Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Lagt inn av: mortenk (---.80-202-114.nextgentel.com)
Dato: June 16, 2008 04:27PM

Var det jeg var redd for, får forhøre meg med de som heter noe med "karosseri" i området da. Kjøpte bilen for 1500 kr, spørs om det er så mange andre i samme prisklasse å oppdrive eller om den jeg har burde bli delebil.

Re: Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Lagt inn av: mortenk (---.80-202-114.nextgentel.com)
Dato: June 19, 2008 09:20PM

Åsane Karosseri og Fana Karosseri (mulig de heter noe mer enn det og) lager ikke karosseri hvertfall. Har kontakt med en kar med delebil, får se når han kommer seg hjem. Hvis ikke får jeg sjekke på østlandet, der er det to som kaller seg Karosserimaker'n og Karosserimakeren.

Har forresten et helsnutepanser, en 86-snute, og en fram- og en bakdør h.s., alt til 240. Lurer på om noen av de har lignende bue som skjermen til Amazonen, da ryker de til for å si det sånn, hehe..

hot smiley

Re: Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Lagt inn av: mortenk (---.80-202-114.nextgentel.com)
Dato: June 20, 2008 04:01PM


Re: Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: June 21, 2008 07:08PM

VP autoparts har
"672073/74 RS 7:5 Sidoplåt framför bakhjul 2-d vä/hö st 230,00"
som borde passa ditt rosthål.

Re: Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: June 23, 2008 11:29PM

Hei igjen,

som Lars BD skriver finnes det sideplasten framfor bakhjulet. Det finnes også hjulbuer, fremre og bakre del. I tgillegg finnes også nå reparasjonsplate for nedre dfel av bakskjermen bak bakhjulet. Dvs den delen som skljørtet festes i. Bakstykket finnes også, men det er ikke mange i lager pt.

Slik sett kan man bygge i hop en skjerm.

Rustangrepene på bilen din er ikke unormale, men når det er såpass mye som dette, hvordan er retsen? Har du kontrollert inni bagasjerommet oppover mot bakskjermen? Hvordan er det foran i innerskjermer og torpedosider. Hvordan er gulvet. Sørg for å kartlegge alt dette før du begynner i den ene enden, slik at du ikke risikerer en masse utlegg på et håpløst prosjekt. Da er det bedre å skaffe seg et bedre utgangspunkt og legge pengene i dette.

CCP as har også slike deler på lager, om du er interessert.

Mvh Arve Larsen

Re: Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Lagt inn av: mortenk (---.80-202-114.nextgentel.com)
Dato: June 24, 2008 02:20PM

Gulvet er dårlig på begge sider foran den tverrgående bjelken i gulvet, særlig der man har bena. Bak bjelken er det bra, noen små hull, hattehyllen er helt rustfri. Har tatt av ene framskjermen, ser ut til å være bra under der, litt hull i bakkant. Har ikke kommet til for å få av den andre (trangt i lokalet). Oppover mot bakskjermen inni bagasjen tror jeg det er bra. Girkassetunnelen er også bra. Så om sidene er å få kjøpt, sammen med gulvet som jeg har sett på den siden Lars BD linker til, så kan de verste angrepene sveises. Er også noen bjelker under gulvet som er delvis dårlige, har ikke helt kontroll der. Kanalene er også dårlige, særlig bak. Men har banket litt innenfor de store hullene bak, og det virker helt der. Er vel det som kalles innerkanaler? Også er det jo rust under baklyktene, som vist over.

Men første pri er uansett å få ribbet bilen 100% og se om den kan reddes. Tar mye bilder, kan vel legge de ut for en felles bedømming når bilen er nedplukket. Er egentlig villig til å legge litt penger i den, kjøpte den for bare 1500 og syns det er dumt å skrote den. Vil ha O6969 tilbake på veien til 40-årsjubileet =)

290608: ..og dashbordet er rusten rett under frontruten, er nesten helt løst. Håper det går an å få tak i ny polstring forresten, den var dårlig og jeg ødelagte den helt etterhvert..



Oppdatert 3 gang(er). Siste gang oppdatert 06/29/2008 02:07PM av mortenk.

Re: Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Lagt inn av: mortenk (---.80-202-114.nextgentel.com)
Dato: July 13, 2008 02:33PM


Re: Godt rustne bakskjermer, få tak i nye?
Lagt inn av: mortenk (---.80-202-114.nextgentel.com)
Dato: August 28, 2008 03:18PM

Kan noen fjerne denne tråden, eller i det minste mailadressen min fra førsteposten? Trodde den ville være skjult da jeg skrev, har fått en del spam i det siste pga at den ligger ute sånn.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character K defined in its font.