Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
skifte av bakre skjørt
Lagt inn av: Ã…ge Engebretsen (---.daxnet.no)
Dato: August 14, 2004 10:11PM

Har noen av dere drevne Amazonmekkere noen gode tips å gi meg når jeg skal skifte skjørtet bak bakhjulet på førersiden?. Jeg er takknemlig for tips i forhold til;

Hvordan går jeg frem for å fjerne det som sitter der nå?

Skal det smøres på tectyl / grunning / maling før det nye sveises på plass?

Skal det helsveises?

Takk for givende svar.

Hilsen
Åge Engebretsen - den lykkelige eier av en 1968 modell rød favoritt

Re: skifte av bakre skjørt
Lagt inn av: Frank R (139.105.131.---)
Dato: August 26, 2004 04:08PM

Hei,
Synd at du ikke har fått noe svar.
Men jeg anser meg langt i fra som noen proff men har nettopp gjort det samme med min Herregårdsvogn.


Hvordan går jeg frem for å fjerne det som sitter der nå? Jeg fjernet mine ved å bruke en luftmeisel mot punktsveisen.

Skal det smøres på tectyl / grunning / maling før det nye sveises på plass?
Etter at den gamle delen er fjernet, har jeg sandblåst området for å være sikker på at all rust er borte. Men uansett så må området være rent og fri for lakk og grunning og event. gammel grunning. Har du ikke tilgang til sanblåsningsutstyr, kan du bruke en slipeskive på en vinkelsliper eller drill.
NÃ¥r sveisen er gjort, slipes sveiskakkene med en vinkelsliper. Grunnes, pusses og lakkes. Men


Skal det helsveises?
Nei, jeg har sveiset minimalt. Kun punkter!

Re: skifte av bakre skjørt
Lagt inn av: Runar Andre Johansen (---.bb.online.no)
Dato: September 17, 2004 03:07PM

Hei Ã…ge
Jeg er heller ikke proff karosseriarbeider men er seiser av yrke.Den måten Frank har forklart deg på er jeg helt enig i .Et lite tips i tilleg, der du kommer til ville jeg brukt en drill og borret ut der det orginalt er pungtsveiset . For så etter renjøring-tilpassing pungtsveise i de hullene som står igjen på bilen.
Etter litt pussing på disse pungtene ser det nesten ut som orginalt.Helsveising anbefales kun der det er hjort orginalt.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character W defined in its font.