Warning: unserialize(): Error at offset 42 of 46 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Preservering av interiøret
Interiør :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens interiør. 
Preservering av interiøret
Lagt inn av: Marius (---.customer.alfanett.no)
Dato: July 18, 2008 04:00PM

Hei

Er det noen som har en god ide hva som er lurt å smøre på interiøret for at det skal holde lengre. Tenker da på dashbord, seter og setetrekk.

Re: Preservering av interiøret
Lagt inn av: svein pedersen (---.bb.online.no)
Dato: July 28, 2008 02:29PM

For å bevare dashbordpolstringen, er det viktig at den ikke "tørker ut".
Jeg smurte mitt dashbord med vanlig vaselin og lot det trekke inn og la på nytt lag osv, noen ganger. Tørket av overflødig til slutt. Prosessen tar noen dager. Du får fint og mykt og blank polstring etterpå. Ja dete minnet meg på at det er noen år siden jeg gjorde dette og bør se å få gjort det igjen.

Hva du skal gjøre med interiøret vet jeg ikke, kanskje samme behandling.
Det finnes jo produkter for leather, men jeg vet ikke om det funker på vinyl. Kanskje noe andre har erfaringer på området og kan gi oss noen lure tips ?

Re: Preservering av interiøret
Lagt inn av: Marius (---.statoil.com)
Dato: July 29, 2008 11:39AM

Jeg bruker også vaselin på div detaljer, men har ikke prøvd på dashbord enda. Gummilistverk liker godt vaselin, men det tar også tid der før det tørker inn.

Mulig noen varianter av produkter for skinn funker. Jeg vet at noen ikke funker så bra fordi de er beregnet på at skinn suger til seg mer av middelet.

Re: Preservering av interiøret
Lagt inn av: Amazing Grace (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: August 12, 2008 07:48AM

Bruk vaselinolje i stedet for vanlig vaselin. Vaselinolje fås kjøpt på f.eks. Jernia på litersflasker.
Vær forsiktig med bruk av silikonbaserte produkter, da de fleste av disse inneholder eddikksyre som over tid har motsatt effekt enn den ønskede på vinyl og skumplast.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character K defined in its font.