Interiør :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens interiør. 
Jeg får ikke av rattet
Lagt inn av: mortenk (---.80-202-114.nextgentel.com)
Dato: July 11, 2008 12:14AM

Mutteren er av, har dessverre knekt en bolt inni det ene hullet så å lage en avdrager blir vanskelig. Nå står bilen med 2 spennsett ut bakruten og opp i en reol, men reolen går framover og bilen går bakover.. Rattet står i ro..

Noen tips?

Re: Jeg får ikke av rattet
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: July 11, 2008 11:56AM

ta ut setet, skru i mutteren litt, få med deg en kompis. trekk/vrikk i rattet mens han trekker i deg.

mutteren er der for å "sikre" at dere ikke faller på hverandre når det løsner.
eller at du ikke får det rett i ansiktet hvis det løsner.

kan hende det fungere...you never know.

lykke til.

Lagt inn av: Oddmund (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: May 28, 2011 05:50PM

Hei.
Sliter med å få av rattet selv nå.
Kan man bruke en form for avdrager inn i de to gjengede hullene ved siden av sentermutteren?
Hvilken boltstørrelse og gjenger passer inn i de hullene?

Oddmund

Lagt inn av: Amazon121 (---.89-11-132.nextgentel.com)
Dato: May 29, 2011 10:16PM

Hei.

De 2 hullene på siden av senteret er for avdrager.
Skruen som passer der er 5/16 UNC.

Det du kan gjøre er å lage til en litt tykk platebit. Tykk nok slik at den ikke bøyer seg. Som du borrer 2 hull i med samme avstand som de 2 hullene i rattet har. Så legger du platen over rattakselen og skrur inn 2 stk 5/16 UNC skruer og skrur forsiktig litt på hver av skruene, så kommer rattet av.

Az121...

Ditt navn: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.