Warning: unserialize(): Error at offset 42 of 46 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Knopper i hattehyllen
Interiør :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens interiør. 
Knopper i hattehyllen
Lagt inn av: leoestby (195.204.184.---)
Dato: April 15, 2005 11:37PM

Hei, jeg har en orginal 67 mod som jeg skall fikse opp. I hatt hyllen bak er det plasert et høytaler lignende gitter med to hull som noe e fjernet i. Vet noen hva som skall vere i hullene? Kan det være til volum og frekvens?

Re: Knopper i hattehyllen
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: April 17, 2005 04:20PM

Fabrikken laget ikke hull for høytalere i hattehyllen i Amazonen. Etter det jeg kjenner til ble det heller ikke laget andre arrangementer for høyttalere i hattehyllen. Jeg er derfor rimelig sikker på at det "høytaler lignende gitter" som er på din bil er uoriginalt og mest sansynlig hjemmelaget. Det er derfor noe vanskelig for meg å uttale meg om "hva som skal være i hullene".

mvh.
Arne

Re: Knopper i hattehyllen
Lagt inn av: leoestby (195.204.184.---)
Dato: April 18, 2005 04:16PM


Re: Knopper i hattehyllen
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: April 19, 2005 02:54PM

Det oppsto visst en liten misforståelse. Jeg trodde du mente "gitteret" var festet i selve hattehyllen. Det at den er festet midt på den vertikale platen under bakruten forandrer saken litt. Jeg kan huske (husker ikke hvor) å ha sett bilder av en Amazon med høyttaler montert i den posisjonen, dog har jeg aldri sett en Amazon med slikt "gitter" som du beskriver. Det blir spennende å se ditt bilde.

I mellomtiden har jeg sjekket noen brosjyrer fra årene 1959 - 1968 og Tilbehørskatalogene for årene 1963, 1968, 1969 og 1970, men kan ikke der finne noe ekstrautstyr som passer til din beskrivelse.

mvh.
Arne

Re: Knopper i hattehyllen
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: April 21, 2005 10:14PM

"Gitteret" som er vist på bildet er et høyttaler-deksel. Om det er originalt i den forstand at det er levert av Volvo er vel ikke så veldig interessant (tipper det er Phillips), det viktigste er at det er tidsriktig. I tillegg hadde det vært hyggelig for deg om høyttaleren fortsatt er i behold bak dekselet, særlig hvis den fungerer.

Når det gjelder de to hullene i papplaten så er de definitivt ikke originale. Hva hullene kan ha vært brukt til ligger langt utenfor min forstand og fantasi....

mvh.
Arne

Re: Knopper i hattehyllen
Lagt inn av: THolandsli (193.213.209.---)
Dato: May 19, 2005 07:30AM

Jeg har en ide hva hullene kan brukes til, på en av mine Amazoner var det feste for firepunktseler der ;-)

Re: Knopper i hattehyllen
Lagt inn av: svein pedersen (---.bb.online.no)
Dato: May 14, 2006 06:06PM

Hei. Jeg surfer litt på gamle innlegg, og vil nenve at jeg har samme høyttalergitter i hattehylla til 62-modellen min.
Jeg hadde for 20 år siden en 65/66 mod. med samme høyttalergitter + en oval Blaupunkt-høyttaler montert i den åpningen som er å skjære ut i "bakveggen".
Trodde dóg ikke at dette var så sjeldent....

hilsen Svein

Re: Knopper i hattehyllen
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: May 22, 2006 06:34PM

Hei,

jeg tror også at hullene skyldes ettermontering av seler. Derfor finnes heller ingen plugger som passer i hullene som standard. På den annen side er det nye paneler å få kjøpt. Da kan du også velge om du fortsatt vil ha høyttalergitteret der, eller ei.

Mvh Arve Larsen



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character U defined in its font.