Interiør :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens interiør. 
Knopper i hattehyllen
Lagt inn av: leoestby (195.204.184.---)
Dato: April 16, 2005 01:37AM

Hei, jeg har en orginal 67 mod som jeg skall fikse opp. I hatt hyllen bak er det plasert et høytaler lignende gitter med to hull som noe e fjernet i. Vet noen hva som skall vere i hullene? Kan det være til volum og frekvens?

Re: Knopper i hattehyllen
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: April 17, 2005 06:20PM

Fabrikken laget ikke hull for høytalere i hattehyllen i Amazonen. Etter det jeg kjenner til ble det heller ikke laget andre arrangementer for høyttalere i hattehyllen. Jeg er derfor rimelig sikker på at det "høytaler lignende gitter" som er på din bil er uoriginalt og mest sansynlig hjemmelaget. Det er derfor noe vanskelig for meg å uttale meg om "hva som skal være i hullene".

mvh.
Arne

Lagt inn av: leoestby (195.204.184.---)
Dato: April 18, 2005 06:16PM

Det er nok orginalt, alt tyder på det. Det er ikke laget noe hull i selve hatthyllen. Dette gitteret er plassert midt på, på den vertikale delen imellom hatthyllen og bakruten. er 100% sikker på at det er orginalt. men det mangler som sagt noe i de 2 hullene på sidene av gitteret.

http://www.nvak.no/misc/phorum/userimg/amazon/7interior/speaker.jpg

Dato: April 19, 2005 04:54PM

Det oppsto visst en liten misforståelse. Jeg trodde du mente "gitteret" var festet i selve hattehyllen. Det at den er festet midt på den vertikale platen under bakruten forandrer saken litt. Jeg kan huske (husker ikke hvor) å ha sett bilder av en Amazon med høyttaler montert i den posisjonen, dog har jeg aldri sett en Amazon med slikt "gitter" som du beskriver. Det blir spennende å se ditt bilde.

I mellomtiden har jeg sjekket noen brosjyrer fra årene 1959 - 1968 og Tilbehørskatalogene for årene 1963, 1968, 1969 og 1970, men kan ikke der finne noe ekstrautstyr som passer til din beskrivelse.

mvh.
Arne

Dato: April 22, 2005 12:14AM

"Gitteret" som er vist på bildet er et høyttaler-deksel. Om det er originalt i den forstand at det er levert av Volvo er vel ikke så veldig interessant (tipper det er Phillips), det viktigste er at det er tidsriktig. I tillegg hadde det vært hyggelig for deg om høyttaleren fortsatt er i behold bak dekselet, særlig hvis den fungerer.

Når det gjelder de to hullene i papplaten så er de definitivt ikke originale. Hva hullene kan ha vært brukt til ligger langt utenfor min forstand og fantasi....

mvh.
Arne

Lagt inn av: THolandsli (193.213.209.---)
Dato: May 19, 2005 09:30AM

Jeg har en ide hva hullene kan brukes til, på en av mine Amazoner var det feste for firepunktseler der ;-)

Lagt inn av: svein pedersen (---.bb.online.no)
Dato: May 14, 2006 08:06PM

Hei. Jeg surfer litt på gamle innlegg, og vil nenve at jeg har samme høyttalergitter i hattehylla til 62-modellen min.
Jeg hadde for 20 år siden en 65/66 mod. med samme høyttalergitter + en oval Blaupunkt-høyttaler montert i den åpningen som er å skjære ut i "bakveggen".
Trodde dóg ikke at dette var så sjeldent....

hilsen Svein

Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: May 22, 2006 08:34PM

Hei,

jeg tror også at hullene skyldes ettermontering av seler. Derfor finnes heller ingen plugger som passer i hullene som standard. På den annen side er det nye paneler å få kjøpt. Da kan du også velge om du fortsatt vil ha høyttalergitteret der, eller ei.

Mvh Arve Larsen

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.