Warning: unserialize(): Error at offset 42 of 46 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Sikkerhetsbelter i baksetet
Interiør :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens interiør. 
Sikkerhetsbelter i baksetet
Lagt inn av: Frode K. Dyvik (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2003 12:18PM

Hallo

Jeg er på jakt etter sikkerhetsbelter til min Amazon 121 -69 mod. Dette siden mine to gutter alltid vil kjøre "gamle bilen" og den er det ikke belter i bak. Jeg er medlem av Amazonklubben, og lurer på om dere har sikkerhetsbelter til en slik bil, og evt. pris? Har du noen som en kan henvende seg til dersom du ikke har belter igjen ?

mvh
Frode Kallestad Dyvik

Re: Sikkerhetsbelter i baksetet
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2003 12:36PM

Hei!

Det første som må sjekkes er at Amazonen er utstyrt med fester til sikkerhetsseler i baksetet. Løft ut baksetet og se om det er fester på bakakseltunnellen og på platen i hjørnet mellom bakhjulshus og gulvet. Det tredje festet finnes på takstolpen og kjennes som en fordypning om du stryker fingeren over taktrekket på stolpen. Om disse tre festene sitter på plass er bilen klargjort for belter bak. Dette er belter av fast type (ikke rullebelter) av tilsvarende type og utforming som er montert foran.

Dersom det er ønskelig med rullebelter bak, kan ikke festet på takstoplen brukes. Det må da tas hull i hattehyllen og det må sveises på en forsterkningsplate m/mutter på undersiden av hyllen. Ta kontakt med Biltilsynet før en slik endring gjøres for å ha alt på det tørre. (Monterer man først belter er det gjerne en fordel om de fungerer!)

Faste belter er ikke i handelen lenger og man er de henvist til å kjøpe disse brukt. Jeg kjøpte et komplett sett belter (foran + bak) ved et hoggeri i Sverige for 500 kroner og dette er montert inn i min 70-modell.


Re: Sikkerhetsbelter i baksetet
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: July 19, 2003 06:52PM

En liten korreksjon til første svar:

Det finnes et rullebelte ment for skjev montering, der man kan stille inn vinkelen med en skrue. Med dette rullebeltet kan rullen monteres i originalfestet på takstolpen. Om dette rullebeltet, eller av tilsvarende konstruksjoner er å få tak i vet jeg ikke.

Re: Sikkerhetsbelter i baksetet
Lagt inn av: robert (80.203.79.---)
Dato: September 27, 2004 11:24PM

Og da er spørsmålet: ka gjør man når festene IKKE finnes? Finnes det noen godtkjent methode for å sveise forsterkingsplater i bakakseltunnellen og bakhjulshuset? I min fall rekker det med 2 punktsbelter, men hvor o hvor fester jeg disse?

Re: Sikkerhetsbelter i baksetet
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: April 18, 2005 04:57PM

I følge trafikkreglene skal barn være sikret i bil! I gammel bil gjelder samme regler som for nye biler hvor barn skal sitte i barnestol eller på pute og de skal sikres med tre-punkts belter. To-punkt eller midjebelte er ikke godkjent sikring av barn!

Re: Sikkerhetsbelter i baksetet
Lagt inn av: Rune Lund (---.td.tiscali.no)
Dato: June 21, 2005 10:00PM


Re: Sikkerhetsbelter i baksetet
Lagt inn av: slure (---.85-200-3.bkkb.no)
Dato: September 19, 2005 05:49PM

Når ble det påbutt å ha sikkerhetsbelte montert i bilen ?

Jeg mangler på min 70 mod. er det lovlig ??

Re: Sikkerhetsbelter i baksetet
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: September 19, 2005 09:43PM

Det er ikke påbudt å ha sikkerhetsseler i en Amazon, verken fram eller bak. Derimot skal selene brukes dersom de er montert i bilen.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character K defined in its font.