Interiør :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens interiør. 
Skifte av instrumenter?
Lagt inn av: TrondHelge (---.dialup.online.no)
Dato: June 15, 2003 06:19PM

Er det mulig å skifte til runde instrumenter i dashbordet? Jeg antar at rent teknisk byr det ikke på store problemer, men hva er mulig, og må det godkjennes?

Re: Skifte av instrumenter?
Lagt inn av: svein tore pedersen (---.dialup.online.no)
Dato: June 22, 2003 01:36PM

På 140-serien årsmodellene 1967 - 72, så hadde de det smale dashbordet, og ett speedometer av samme funksjonstype som Amazon og Duett/PV. Disse 140-eiere kunne kjøpe ekstrautstyret; GT-instrumenter eller RS instrumenter. Den ene varianten hadde 4 runde instrumenter, ( speedometer, turteller, tank og temp ),den andre 5. ( Oljetrykk ) Hva som måtte gjøres med speedometerdrev/utveksling for å få korrekt hastighetsangivelse, vet jeg ikke. Det er mulig at dette passet rett over på orginal utveksling. Jeg har sett bilder på biler som har satt inn GT/RS instrumenter i Amazon - forøvrig en estetisk smaksak. Det krever en ombygging av dashbordet, for åpningen til instrumenthuset passer ikke med RS/GT pakka. Da må du lage deg en ny plate identisk med org. instrumentet, og arrangere hull til de runde slik du vil ha dem.

mvh. svein tore

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.