hallo
jeg lurer på om det er noen som har ett tips for å ta av orginal rattet?er det no spesiel avtager for det?sete er så ned slitt att jeg ser ikke over.hehe må prøve å få inn ett mindre ett.takker for tips
mvh nicolai klavenes
Lagt inn av:
Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: December 01, 2006 03:00PM
Det finns 2 gängade hål (5/16 unc?) i ratten dessa är avsedda för en avdragare.
Avdragaren är i princip ett plattjärn med 3 hål i, 2 st för skruvarna och 1 för att kabeln till tutringen inte ska skadas.
jeg har en 1970 modell.det har stått på siden den var ny det rattet i min.jeg fikk det av til slutt etter mye banning måtte være litt hard hent så gikk det
Lagde selv en avdrager av en bit vinkelstål,to 5/16" skruer.Borret to hull i vinkelsålet med samme senteravstand som de to gjengede hullene i rattet.Tror det var 20x20 vinkelstål jeg brukte.Så er det bare å skru ut senterskruen på rattet jevnt med ytterkanten på rattstanga(for og ikke klemme sund gjengene),dytte ledningen inn i rattstanga,sette på vinkelstålet og sette i skruene og stamme vekselvis på begge til ratte løsner.Trenger verken og vere hardhent eller og banne samt at jeg brukte ca15 min. på å lage dette verktøet.Vell anvent tid synes jeg