Warning: unserialize(): Error at offset 47 of 51 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Tips til bilkjøp
Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
Tips til bilkjøp
Lagt inn av: Halvor (---.stfk.no)
Dato: May 13, 2004 08:51AM

Hei! Har planer om innkjøp av amazon, og lurer derfor på om noen har tips om hva jeg bør se etter for ikke å kjøpe katta i sekken. Tenker på en 2dørs 65+mod. Etter det jeg har lest på forumet skal biler fra 65 og senere originalt ha skivebremser. Så hva bør jeg se etter angående rust osv., og hva må jeg regne med å gi for en bil i god stand? Hvor finner jeg annonser (andre enn markedsplassen på NVAK). Håper noen har tips om dette : )

På forhånd takk!
Mvh Halvor S

Re: Tips til bilkjøp
Lagt inn av: Gunnar Solvang (---.bb.online.no)
Dato: May 13, 2004 09:57PM

Hei Halvor!
Jeg har ikke all verdens fartstid med Amazon, har hatt 2 stk, og kan nevne min erfaring er.
Rust
Den korte kanalen som sitter på tvers ca under bena på fører (det er en på hver side) er som oftest sterkt angrepet av rust. Koster noen hundrelapper og kan enkelt sveises. Fremme langs toppen av forskjerm der forskjermen møter indre skjerm.
Hjulbuer og dørstokker. Når det gjelder dørstokker er ytterplaten å få tak i, men selve kanalen (den indre delen) ikke å få tak i ny. Kryp under å sjekk om baksiden av dørstokken (kanalen) er angrepet. Bruk gjerne et kraftig skrujern for å stikke med.

Ventilen til varmeapparatet ha lett for å bli ødelagt hvis bilen har stått lenge.

PÃ¥ begge bilene mine var det lekkasje/sprekk mellom bensintank og selve tnaken med det resultat at bensinlukt kom inn i kupeen. Dette tettet jeg med akrylmasse eller karroserimasse.

Ellers er det lurt å sjekke oljen og pluggene, slakk i foringer, bremseskiver, handbrekk .. Det vanlige man sjekker ...
Når jeg kjøper bruktbil bruker jeg å nekte selger å varme bilen opp før jeg kommer, kjenner etter at motoren er helt kald før første prøvetur. Videre prøvestarter jeg også etter at motoren har gått seg god og varm...... Men dette er bare generellt og ikke det du spurte om.




Når det gjelder Amazon er de enkle å mekke på og vedlikeholde, stort sett er det meste å få tak i av deler om du er interessert i å mekke selv.

Sjekk Finn.no og andre nettprtaler, det dukker stadig opp Amazoner til salgs.

Lykke til,
Gunnar

Re: Tips til bilkjøp
Lagt inn av: Halvor (---.stfk.no)
Dato: May 14, 2004 08:42AM

Takk for bra svar! : ) Skal nok gå bra med mekking, men det hadde vært greit med en bil uten så mye rust.. Har ikke så mye erfaring med rustsveising... Er det fler som har tips så hører jeg gjerne fra dere : )

Mvh Halvor S

Re: Tips til bilkjøp
Lagt inn av: Ole Christian Bosch (---.bb.online.no)
Dato: November 05, 2004 11:36PM




Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character K defined in its font.