Warning: unserialize(): Error at offset 47 of 51 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 1969mod 121Amazon
Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
1969mod 121Amazon
Lagt inn av: Alexander (---.dialup.online.no)
Dato: March 07, 2004 12:57PM

Har funnet meg en Volvo Amazon 1969mod som skal selges.
Motoren er fin, men bilen må pusses opp.
Jeg har skrudd litt bil, men aldrig på Amazoner før, men burde jeg kjøpe den å prøve å få noe ut av den?
Blir å få en del hjelp fra farsan og ander.

Har veldig lyst.
Takker for alle svar.
PS: Selges for 10000,-

Hilsen Alexander 16Ã¥r.

Re: 1969mod 121Amazon
Lagt inn av: Stein Christian Husby (---.customer.alfanett.no)
Dato: March 09, 2004 12:58AM

Det er i utgangspunktet umulig å gi grønt eller rødt lys for kjøp uten at man har sett bilen, eller at en kjenner av Amazon har tatt en titt på bilen. I utgangspunktet høres 10.000 kroner billig ut, så det får noen varselklokker til å ringe hos meg med tanke på bilens tilstand.

Det viktigste ved kjøp av en bil etter min mening er karosseriets tilstand med tanke på rust og bulker og eventuelt gammel tidligere slett utført rustsveising.
Under en tidligere opplakkering kan også mye grums være skjult.

Det tekniske (motor, gear, forstilling og bakaksling) blir det alltids en råd med da mye brukte ok deler finnes i markedet. Men trenger bilen nye skjermer, front, dører og andre rustskadedeler blir det fort dyrt. Det er også vanskelige deler å oppdrive brukt da etterspørselen er høy.

En annen ting man må gå i seg selv om, er hvilket mål man har med bilen. Skal dette bli en god bruksbil som skal brukes flittig etter 18-årsdagen, eller skal dette bli en ren hobbybil som alltid står blank og fin innerst i garasjen? Dette er etvesentlig spørsmål for hva det hele kommer til å koste. Hvor man setter standarden ved en oppussing avgjør sluttsummen. Er utgangspunktet en utstillingsbil, kan man ikke kjøpe et bra nok objekt for dette. Hva man i sin tid betalte for objektet spiller liten eller ingen rolle i den store sammenheng. Det kan ofte bli veldig dyrt å kjøpe billig. Er utgangspunktet en artig og rimelig bruksbil, hvor man selv har tenkt dette som en inngangsport til veteranbilshobbyen, hvor målet er å gjøre mest mulig selv, man videre har folk i kretsen rundt seg som har vært "ute en vinternatt før", hvor læreprosessen ved en oppussing er viktigst og
EU-godkjent bil i seg selv er en seier. Under slike forutsetninger kan et rimelig alternativ være en grei løsning.

Et sted å begynne kan være å sette opp en liste over hva man helt tydelig ser at den nevnte bil trenger. Sjekk så opp tilgjengeligheten på disse delene og eventuelt
nyprisen. Helt sikkert etter noe kloring på bilen vil du komme til å trenge mye mer også. Bil-budsjetter har for vane å sprekke! Med en noenlunde oversikt kan du da veie de nye opplysningene opp mot bilens kjøpesum. Vil det da heller lønne seg å kjøpe en bil til 25-30.000,- hvor disse delene er intakte.

Lykke til videre med Amazon-hobbyen ! PS: meningen var ikke å her male fanden på veggen med tanke på kjøp av bil. Amazon er kanskje det beste valget av gammel-bil. Amazonen bare holder og holder. Faktisk det er ingen som egentlig vet hvor gammel en Amazon kan bli!

Med vennlig hilsen Stein Christian Husby



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character H defined in its font.