Warning: unserialize(): Error at offset 47 of 51 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Forsikring
Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
Forsikring
Lagt inn av: knut tarberg (62.113.158.---)
Dato: October 28, 2003 05:40PM

Hei
Eg er 17 å og har nett kjøpt meg ein 1966 mod. Volvo Amazon. Eg tenkt eg skulle ha han på meg sjølv, som veteran. men det går ikkje fordi eg ikkje har andre bilar som er forsikra på meg... Er det nokon forsikringsselskap som kan tilby meg det???


Re: Forsikring
Lagt inn av: TrondHelge (---.80-202-88.nextgentel.com)
Dato: October 29, 2003 08:00AM

Jeg er 19, og da jeg skulle registrere min 70 modell Amazon hadde jeg samme problemet som deg. Som du sier krever forsikringsselskapene at du allerede har et hus eller en bil registrert hos selskapet allerede. Dette fordi at en veteranbil skal være mer en "ekstra bil".

Jeg vurderte å registrere den på faren min, da han betaler omtrent 800 kroner i året for sin Amazon. Men da får man ikke mulighet til å spare opp bonus på seg selv, så jeg bet i det sure eplet og betaler nå 8000 i året for forsikring. Dette går egentlig greit med tanke på at vi Amazon-eiere slipper å betale registreringsavgift og årsavgift.

Re: Forsikring
Lagt inn av: THolandsli (193.213.209.---)
Dato: October 29, 2003 01:00PM

Hei...
Jeg hadde min første Amazon som jeg kjøpte da jeg var 16, registrerte på meg selv, forsikringselskapet jeg brukte var Gjensidige NOR. Jeg måtte sende inn bilder av bilen og en søknad, men i og med at bilen da var originalt restaureringsobjekt fikk jeg forsikring hos dem. Da betalte jeg 600 - 700 kr i året, nå holder jeg på å restaurere bilen så nå har jeg bare brannforsikring, betale ca 100 kr pr år. Men du sparer ikke opp bonus ved å ha veteranforsikring, da må du ha vanlig forsikring og betale noen tusen ekstra.

mvh
Torgeir

Re: Forsikring
Lagt inn av: frode (---.80-203-36.nextgentel.com)
Dato: February 25, 2004 12:46AM

Hei!
Hadde samme problem, prøv med Vesta, du må husforsikring i tillegg, men det blir billig allikavel.

Re: Forsikring
Lagt inn av: Jørn (80.202.218.---)
Dato: April 27, 2004 08:18PM

Hei
Har god erfaring med Gjensidige. De krevde at jeg i fremtiden hadde andre forsikringer under dem, mot at jeg fikk veteranforsikring til 800,- full kasko og fullverdi forsikring til 4000,- dog maks 5000km i året. Prøv å prut, og husk; er man ung, har man mange forsikringsår foran seg, derav attraktiv for forsikringsselskapet

Re: Forsikring
Lagt inn av: Gunnar Solvang (---.bb.online.no)
Dato: May 02, 2004 02:33PM

Helt enig med inlegget over, ta en ringerunde til de forskjellige selskapene, får du et godt tilbud fra det ene selskapet er det bare å ringe til neste. De underbyr hverandre for å få deg som kunde.
Har veteranforsikret syklene og bilen i forskjellige selskaper fordi jeg har sjekktet hvem som ga meg den beste avtalen.
Når de vil ha deg som totalkunde, og reklamerer med kvantumsrabatt skal du bare lukke ørene. Kvantumsrabatten er som oftest mye lavere enn prisforskjellen fra selskap til selskap.

Lykke til
Gunnar

Re: Forsikring
Lagt inn av: Simon (---.daxnet.no)
Dato: August 02, 2004 01:38AM

Jeg er 19 år og forsikret nettopp min Volvo Amazon 1967mod på meg selv,men den går gjennom forsikkringene til foreldrene mine men står selv i mitt navn.Jeg forsikret den i sparebanken.Betaler 800kr i året og fikk heller ingen fast km.stand

Re: Forsikring
Lagt inn av: bimb (---.80-202-93.nextgentel.com)
Dato: September 03, 2004 02:47PM

Hei! Jeg er 23 år og kjøpte en Amazon 70-mod. for tre år siden. Jeg ringte Gjensidige Nor, og de sa ingenting om å sende inn bilder eller kilometerstand, og heller ikke noe om at jeg måtte ha en annen bil forsikret der fra før. Min forsikring er på ca 700 kr i året. Jeg tror jeg var griseheldig! Men nå vil jeg selge bilen og vente noen år med å kjøpe ny. Neste gang blir det sikkert ikke så lett..

Re: Forsikring
Lagt inn av: Andreas Rønsdal (---.core.rbnet.no)
Dato: March 27, 2005 01:55PM

Jeg har et annet problem når det gjelder veteranforsikring på min 68 Amazon.

Jeg har en annen bruksbil, men Gjens(tr)idige NOR ville ikke gi meg veteranforsikring likevel! Det står en B20 i bilen, og siden det ikke er originalt, så får jeg ikke firsikre den som veteran. Er det noen som vet om dette er et vanlig problem? Eller om jeg kan omgå det på noen måte?

Andreas.

Re: Forsikring
Lagt inn av: øyvind bryhni (---.bb.online.no)
Dato: June 28, 2006 07:09PM

Hei ! jeg er 18 år og fikk den første veteranforsikringen min for 10 år siden i gjensidige nor ! uten noen som helst annen forsikring . fikk også ei til i fjor da jeg var 17 år uten noen problem . så dette skulle gå greit , men bilen bør være hel og pen og være så orginal som mulig . du må sende inn bilder (et fra hver side , foran og bak . to fra innredningen og to fra motorrommet) sammen med et skjema du fyller ut . jeg har søkt litt rundt og funnet ut at gjensidige nor har de beste prisene ...

Re: Forsikring
Lagt inn av: John R Stenersen (---.80-202-58.nextgentel.com)
Dato: August 12, 2006 06:22PM

Hei. Jeg er 19 år. Og forsikra amazonen min i gjensidige. Da altså veteranforsikring. Jeg betaler 500 i året. Måtte levere inn en søknad hvor det også måtte være med en god del bilder av bilen. Det står en B20 i den, noe som ikke er orginalt, det var ikke noe problem. Men da jeg hadde "feil" speil og mangla ei list (var under oppussing) fikk jeg ikke forsikret den.....
Min erfaring er at det er veldig stor forskjell på saksbehandlerene hos forsikrings selskapet, jeg snakket med to. Den første sa tvert nei fordi jeg ikke hadde noe annet å forsikre. Mens den andre mente det måtte gå an å få en løsning. Jeg pusset opp bilen og forsikret den. Men man får ingen bonus med veteranforsikring bare for å ha sagt det........
smiling smiley


Re: Forsikring
Lagt inn av: stian (---.bb.online.no)
Dato: September 14, 2006 04:47PM

hei

jeg fikk veteranforsikring på min 65mod amazon hos sparebanken1 da jeg var 16, er 18 nå... uten at jeg har noen andre forsikringer der... måtte ikke sende noen bilder eller noen ting...
betaler 612,- årlig kjørelengde 6000km



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character E defined in its font.