Warning: unserialize(): Error at offset 47 of 51 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 rustbeskyttelse
Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
rustbeskyttelse
Lagt inn av: Ã…ge Rune Engebretsen (---.daxnet.no)
Dato: October 27, 2003 09:23PM

Jeg har fått tak i en 1968 mod. favoritt og skal gjøre reint golvet / pusse. Jeg undres på hva jeg skal ha på når jeg har fått pusset det reint. Er takknemlig for tips.

Re: rustbeskyttelse
Lagt inn av: TrondHelge (---.80-202-88.nextgentel.com)
Dato: October 29, 2003 10:49AM

Jeg antar du har planer om å fjerne overflaterust og eventuellt lakke om.
Da jeg gjorde dette på min Amazon, fjernet jeg først all overflaterust, men pusset ikke helt til jeg kunne se blankt metall. Da var det en del rustflekker igjen, på disse brukte jeg Owatrol som binder rust til metall. For min del fungerte dette veldig bra. Etterpå smurte jeg på noen lag med Arcanol.
På dette tidspunktet hadde jeg ikke råd til å lakke om i originalfarge, som er best, men jeg besluttet å tenke litt på lyd og eventuelle lekkasjer (har fremdeles en lekkasje ved frontruten). Derfor kjøpte jeg en boks med et stoff som hete Peak-Of (eller noe lignende) på BilXtra, et temmelig tykt stoff som jeg smørte inn gulvet med. Dette stoffet minsker vibrasjoner og gjør dem om til varme. I tillegg blir det et godt lag som hindrer vann i å komme i kontakt med gulvet, slik at det ikke begynner å ruste på nytt.

Dette er jo selvfølgelig ikke noen originalmetode, og mange som foretrekker helt originale biler vil nok foreslå andre måter å gjøre gulvet skikkelig på. Men for min del har dette fungert veldig bra.

Re: rustbeskyttelse
Lagt inn av: stein bratten (---.adsl.tele2.no)
Dato: November 18, 2003 12:55PM

PUSS MED STÅLBØRSTE_smør på SYREGRUNNING eller zink_bruker du zink må du grunne etterpå med enkomponent grunning ,deretter lakker du med enkompont lakk.


enkomponenten :: den er myk sprikker ikke så lett.

alternativ 1 confused smileyYREGRUNNING + enkomponent-lakk

alternativ 2: ZINK+enkomponent-grunning+enkomponent-lakk.

HILSEN STEIN
LYKKE TIL:::::::

BERGEN::

Re: rustbeskyttelse
Lagt inn av: Stian Pettersen (---.adsl.no)
Dato: February 02, 2008 02:21AM

Holder på med dette selv akkurat nå,jeg pusser godt rent med stål børste på drillen og smører et lag med owatrol og der etter noen strøk arcanol,rekner med og håper dette skal holde mange år smiling smiley



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character J defined in its font.