Warning: unserialize(): Error at offset 47 of 51 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 67 123 GT
Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
67 123 GT
Lagt inn av: Jon Erik Rygh (---.daxnet.no)
Dato: September 20, 2003 10:23PM

Jeg har en 123 GT med originale Volvo-speil på skjermene. Ringen som holder glasset fast i speilholderen er ødelagt. Er det noen som har en løsning på dette - bortsett fra å lime - hører jeg gjerne fra dere.

Med vennlig hilsen
Jon Erik Rygh


Re: 67 123 GT
Lagt inn av: Stein Chr. Husby (---.customer.alfanett.no)
Dato: September 25, 2003 09:47PM

Når det gjelder speilhodene til 123 GT, skal disse ikke ha noen ring eller plastikk-kant som holder speilglasset fast i speilhodet. Speilglasset er kun festet i speilhodet ved at kanten på speilhodet er presset rundt glasset.

Det forekommer ofte at speilhoder til Duett utgis for å være til 123 GT, og jeg mistenker at dine speiler kan være til Duett. Speilhodene til Duett har en noe mindre diameter og har en markant plastikk-kant i hvitt (blir gul-brun med årene) i mellom speilhode og glasset.

Hvis det likevel viser seg at speilene dine er originale 123 GT speiler, kan dette tyde på at glassene har vært byttet tidligere. Ergo kan man droppe listen ved montering av nytt glass.

Jeg kjenner en som fikk byttet glass i originale 123 GT speil. Fremgangsmåten var følgende :

Man knuste det opprinnelige speilet og fjernet alle glassrester fra speilhodet. På forhånd var det tatt mål av det opprinnelige speilglasset og et nytt, identisk ble laget. Når speilhodet var fritt for speilglass, kunne man forsiktig bøye ut med tang der hvor speilhodet var blitt klemt inn for å holde på glasset. Tilslutt ble et nytt speil festet med en masse (tror det var karosserilim) og kanten på speilhodet ble forsiktig klemt tilbake.

Dette ble utført av glassmester Tore Gundersen (som også driver Tores Volvo deler og service) med et meget bra resultat. Han kan sikkert ta på seg liknende oppdrag.

Lykke til !

Re: 67 123 GT
Lagt inn av: Are (---.dsl.tjukkband.no)
Dato: December 12, 2003 02:16AM

Noen som vet hvor man finner oversikt på chassisnummer på 123 GT og anntall produserte i de forskjelige farvene?
Mvh
Are Sagen




Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character T defined in its font.