Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
Felger + senkning
Lagt inn av: amazon 68 (---.adsl.no)
Dato: September 30, 2007 12:50PM

Hei
vet ikke om dette er det riktige stedet å spørre, men håper nå på svar grinning smiley

har en 68 amazon også har jeg lyst til å kjøpe litt lavere bredere felger. Har tenkt på "std" breifelg, men de er så dyre at jeg heller vil legge det i alufelg.
Lurer fælt på hvilke dimensjoner som kan passe uten at det blir helt ekstremt lavt og bredt. Kunne da tenkt meg å senke bilen kledelig i samme slengen. HVa slags fjører dempere er bra å bruke?
Har tenkt litt på en slik type felg:[www.wheelsforless.com]
Har absolutt ikke peiling på dette så håper på svar, eventuelt hvor jeg kan henvende meg for å få hjelp.

tusen takk for svar!!!

Re: Felger + senkning
Lagt inn av: Amazon121 (---.121210.adsl.tele2.no)
Dato: September 30, 2007 01:53PM

Hei.

Når det gjelder felger/dekk, så er ikke de med på å senke bilen noe spes.
De "senker" nok bilen litt ned mot bakken, men ikke karosseriet ned over hjulene som man gjør med senkefjærer.
Husk rulleomkrets på dekkene. Margin +-5% av orginale dekk.

Felger som kan passe greit er opp til 7" bredde. De er det stort sett ikke noe prolem å montere.
Husk å tenke på innpresset. (+ innpress, hvor mye felgen bygger mer innover enn utover og motsatt)
Diameter som passer bra er 15-17". Kommer da ann på hva du vil ha.

Det er mange forskjellige senksett på markedet.
Vanskelig å si hva som er best.
Har hørt om og sett senkesett som ikke har senket bilen nesten i det hele tatt,og det er jo litt kjipt.
Selv så har jeg senkesett fra SAM Steffanson i Sverige.
Det senket bilen ganske mye, nesten for mye i manges øyne.
Støtdempere, du bør bruke støtdempere som tåler senking.
Bilstein er ett alt.
Tror også Koni kan brukes?

Håper dette hjalp litt.

Az121...

Dato: September 30, 2007 02:43PM

Skjønner heldigvis såppas at hjula ikke senker bilentongue sticking out smiley hehe

Takk for raskt svar!
Ble litt klokere så det var bra!

men har veldig vanskelig å se for meg hva som kan passe ang dimensjon 15 -17 tommer skulle jo tro det er avhengig av hvor mye som den senkes.... ?

Amazon 68 grinning smiley

Dato: September 30, 2007 06:37PM

det er nesten noe slikt jeg har i hodet," [www.cokies.net] " men kunne tenkt meg litt lavere profil på dekka... regner med det på bildet er 16tommer eller?

Jeg greier ikke å se om den er senka men..
den var nå ganske fin da!

Lagt inn av: pan57 (---.bb.online.no)
Dato: January 20, 2008 08:38PM

Lerkker den ja. felgene på bildet er cragar ss 7" x 14" og bilen er sansyneligvis ikke mer senket en at fjerene er litt slappere (40+år)og hjula litt lavere.Hadde selv slike hjul på min Amazon når jeg var 19-20år, bilen hadde sett enda bedre ut med moderat senking

Dato: January 30, 2008 02:41PM

Ja den er fin! Moderat senking er et vanskelig begreptongue sticking out smiley men amazon er jo så høy så det meste blir kanskje moderat. På Jørgenrud så hadde de no fjører som senker ca35 mm det blir vel ikke så mye på en sliten amazon hehe. Men kanskje passe til den dekk dimensjonen...

Har vel egentlig bestemt meg for felger nå da denne typen her: [store.summitracing.com] i 15X6 tom med cooper dekk med ei lita hvit stripe ( de var ikke så dyre) men stripa er smal da hehe

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.