Warning: unserialize(): Error at offset 47 of 51 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 farge
Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
farge
Lagt inn av: Asgeir Hoffart (---.customer.alfanett.no)
Dato: April 03, 2006 08:10PM

Fantes det herregårdsvogner med original rød lakk(fargenummer 46)?Jeg ser at det ikke finnes noen i klubben(originalt).

Re: farge
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: April 03, 2006 08:23PM

Hei Asgeir,

Amazon Hgv er aldri levert rød.

Mvh Arve Larsen

Re: farge
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.customer.alfanett.no)
Dato: April 03, 2006 08:24PM

Nei, Herregårdsvogn ble ikke leveret fra fabrikk med rød lakk. Årsaken til dette vites ikke - fargen tar seg jo godt ut på karosseriet.

Imidlertid ble det i Sverige levert noen få røde Herregårdsvogner, men disse ble spesialbestilt av bl.a. den svenske jernbanen (SJ). Om noen av disse har overlevd vites ikke.

Re: farge
Lagt inn av: Thomas Hansen (---.bluecom.no)
Dato: April 04, 2006 01:07PM


Re: farge
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.customer.alfanett.no)
Dato: April 04, 2006 02:11PM

Nå er det gjerne en forskjell mellom hva selger hevder (bevisst eller ubevisst) og hva bilen faktisk er. Det kan godt være mulig at denne bilen er originalt rød, og at det kan være en av de spesialbestilte bilene. Jeg ville imidlertid ha sjekket grundig at fargen var ekte, og at typeplaten hører til bilen og ikke er ettermontert for å skjule en forfalsket farge. I tillegg til lakkfarge inneholder typeplaten i motorrommet en interiørkode som også må stemme med karosseri og lakkfarge. Sjekket bilen med Vägverket og det er en original 68 Sport, men fargen kan kun verifiseres med selvsyn.

Dersom interiørkoden stemmer og du ikke finner spor av annen farge under den røde lakken (annet enn grunning) vil jeg si at dette er en svært sjelden bil - den eneste kjente i Norge og Sverige.

For å være 110% sikker kan også bilen sjekkes ut i det historiske arkivet til Volvo der lakkfargen ved levering fra fabrikk står anført.

Re: farge
Lagt inn av: knut schei (---.bb.online.no)
Dato: September 18, 2006 09:53PM

VEDRØRENDE FARGE 46 PÅ 220 mod. JEG VAR UTE PÅ JOBB I DAG KOM I PRAT MED EN KAR SOM HEVDET AT HANS BROR HADDE EN ORGINAL RØD SLITT HERREGÅRDSVOGN SELV ER JEG TVILENDE MEN JEG SKAL FØLGE OPP HILSEN KNUT 622



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character V defined in its font.