Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
Selvlaget nummerskilt
Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: August 11, 2009 01:37PM

Jeg er i ferd med å registrere en amazon som har vert avskiltet i 9 år.
å få alt i orden med de gamle skiltene er en tidkrevende jobb, telefoner hit og dit. i den sammenheng har jeg ett spørsmål: hvordan defineres ett kjennemerke etter kjøretøyforskriften? Det har jo vert noen forskjellige varianter med forskjellige krav opp gjennom tidene, (Byrokratiet skal jo også ha litt å holde på med)
Er det godkjent å lage sine egene kjennetegn, tilnermet lik slik de var denngang. med godt synlige tegn. jeg tenker en alu-plate med på klistrede sorte tegn. Jeg har lett endel i kjøretøyforskriften men finner ikke definisjon på ett kjennemerke. håper noen kann hjelpe meg å finne ut hva lovverket sier.

Re: Selvlaget nummerskilt
Lagt inn av: ODIN (---.bb.online.no)
Dato: August 16, 2009 10:51AM

[www.lovdata.no]

Definison er her men om du kan lage selv er jeg ikke sikker på

Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: August 21, 2009 09:51PM

Takk for svar.
det du referer til gjelder for det meste antal og plasering.
kravet til selve kjennemerket står i veitrafikloven - Forskrift om bruk av kjøretøy, som du finner her . Og vet vi ser etter : § 2-6. Kjennemerker i henhold til tidligere registreringsordninger .
jeg refererer: 3. Registreringsordning før 1. april 1971
Kjennemerke kan utføres på to måter:
a) En bokstav og tre til seks tall. Mellom bokstav og tallkombinasjon skal det i halv høyde være en vannrett strek med samme bredde som bokstav og tall.
b) Seks tall. Tallene skal stå i par med en vannrett strek i halv høyde mellom parene.
Kjennemerket skal være godt leselig på en avstand av 30 meter.
Eier må selv få produsert kjennemerkene.
Kjennemerker tildeles med følgende tidligere fylkesbokstaver:
A-B-C-D-E-F-G-H-I-K-L-O-R-S-T-U-V-W-X-Y-Z
Eieren kan velge fritt blant bokstav og tallkombinasjoner som ikke er i bruk.

Slik er det, Ganske frie tøyler m.a.o. jeg blir garantert stoppet av politiet, men har forbredt meg godtmed nødvendig dokumentasjon, har og forhørt meg med en som har å gjøre med slikt i biltilsynet, han har gjort tilmerket detsamme. så dette vil gå bra. en plankebit med litt sort maling er i teorien nok på min Amazon.

Lagt inn av: ODIN (---.bb.online.no)
Dato: August 22, 2009 07:29PM

Får du til plankesklt må du ta blde smileys with beer

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.