Warning: unserialize(): Error at offset 47 of 51 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 hydraulik clutch
hydraulik clutch
Lagt inn av: roald (---.dialup.online.no)
Dato: October 30, 2004 10:14PM

er det noen som kan si meg om det er enkelt og bygge om fra hydraulik clutch,til en vanlig clutch med wire ? tenker da mest på pedalen..... har en 67 mod Amazon (det har jo ikke så mye å si. på foråhnd takk!!

Re: hydraulik clutch
Lagt inn av: jonas (---.bb.online.no)
Dato: November 16, 2005 10:58PM

heisann, har egentlig ikke noe svar på spørsmåket ditt, men du vet sikkert hva som skal helles på den hydrauliske clutch'en? bremseveske? spessiell type?

Re: hydraulik clutch
Lagt inn av: kim (---.telenor.se)
Dato: November 17, 2005 08:16AM

Heisann..

Har aldri gjort dette selv, men tror det vil bli litt jobb.
For å få plass til pedalsettet fra en bil med wireoverføring så må du bytte/bygge om pedalboksen.
Det er ikke plass til en clutchpedal for wire i en boks for pedal til hydaulisk clutch.
Og har heller ikke wirefestet..
Pedalen for wire er lenger enn en uten wire.

Mulig det er noen som har noen "fixe" løsninger på dette, men ikke som jeg vet..

Kim...

Re: hydraulik clutch
Lagt inn av: Gisle (---.dialup.online.no)
Dato: November 18, 2005 07:31PM

Hei.

Det er bremseveske som skal brukes til hydraulisk clutch. Husker ikke betegnelsene på
bremsevæske, men jeg har kjøpt det som er vanlig type.

Jeg har også prøvd to-taktsolje på clutchpedalen. Systemet lakk med bremseveske,
så jeg helte på olje for at gummipakningene skulle svelle ut. Det var ment som en
midlertidig løsning, men den varte i to år! Faren med dette er at du ikke vet når
pakningene er "spist" opp. Jeg fant det ut ganske plutselig i sommer....

Gisle

Re: hydraulik clutch
Lagt inn av: SHELBY (---.bb.online.no)
Dato: December 18, 2005 10:41PM

All slag bremsevæske kan brukes så lenge det ikke er type Silikon .Du må gjerne bruke Silikonvæske men ikke bland den med andre typer bremsevæske.Minimumskrav til bremsevæske idag er DOT 4


Disse pumpene er vel greie å overhale.


This forum powered by Phorum.